Την περασμένη χρονιά η Renault παρουσίασε πολλά καινούργια μοντέλα: Scenic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech Electric, Kardian και Grand Koleos.
Τα περισσότερα ξεκινούν εφέτος την πορεία τους στις διεθνείς αγορές , όμως αυτή η συνθήκη δεν στέρησε από την εταιρεία την αναπτυξιακή της πορεία, που για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ταξινόμησε περισσότερα οχήματα διεθνώς.
Έτσι λοιπόν, το 2024 η εταιρεία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 1,8% σε παγκόσμιο επίπεδο με τις συνολικές πωλήσεις οχημάτων να έφθασαν στις 1.577.351 μονάδες- διευρυμένες κατά 28.000 μονάδες από το 2023.
Στην Ευρώπη, η φίρμα παρουσίασε αύξηση 3,3%, με πωλήσεις 1.009.000 οχημάτων. Η μεγαλύτερη διεύρυνση παρατηρήθηκε στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας με 21,4%.
Ακολούθησε η ισπανική αγορά με διεύρυνση 10,8%, η ιταλική με +6,7% και η γαλλική με οριακή αύξηση 0,4%. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως η εγχώρια γαλλική αγορά σημείωσε συνολική συρρίκνωση κατά 2,5% και ως εκ τούτου, αυτή η επίδοση της Renault είναι σημαντική.
Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων της εταιρείας είχαν την σημαντικότερη αύξηση με +30%. Η Renault παραμένει η 2η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, σε ό,τι αφορά στον όγκο πωλήσεων επαναφορτιζόμενων υβριδικών μοντέλων.
Μαζί με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων οι πωλήσεις των οχημάτων Renault με εξηλεκτρισμένη τεχνολογία παρουσίασαν αύξηση 20%.
Οι ταξινομήσεις οχημάτων στις κατηγορίες των μικρομεσαίων SUV και στα μεσαία οικογενειακά αυξήθηκαν κατά 23%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 29% όλων των πωλήσεων που σημείωσε η εταιρεία στην Ευρώπη.
Όμως και στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων η εταιρεία τα πήγε καλά κυρίως με το kangoo (αύξηση 30.5%) και το Trafic (+14%). Και όλα αυτά σε μια μεταβατική χρονιά που χαρακτηρίστηκε τόσο από την κυκλοφορία του νέου Master, όσο και από την τεχνογνωσία του δικτύου Pro+ που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των πελατών με εταιρικούς στόλους.
Διεθνώς, η Renault παραμένει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες πωλήσεις. Στην Βραζιλία το μερίδιο αγοράς της εταιρείας αυξήθηκε κατά 10%. Σημαντική αύξηση κατά 81% σημειώθηκε στην αγορά της Νότιας Κορεάς που και παρουσίασε συνολική συρρίκνωση την περασμένη χρονιά. Παραδοσιακά σημαντική για την εταιρεία παραμένει η αγορά στο Μαρόκο όπου και εκεί σημειώθηκε διεύρυνση κατά 7%.
Αξίζει να σημειωθεί πως τον Δεκέμβριο, ο Όμιλος Renault κατέγραψε περισσότερες πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη από τη Stellantis, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά από τη σύσταση της τελευταίας το 2021. Η εξέλιξη αυτή συμπίπτει με την απομάκρυνση του Carlos Tavares από τη θέση του CEO της Stellantis, γεγονός που προκάλεσε συζητήσεις στην αγορά.
Η Stellantis σημείωσε μείωση πωλήσεων κατά 6,7%, περιοριζόμενη στις 126.091 μονάδες. Η πτώση αυτή αποδίδεται κυρίως στις δυσκολίες της μάρκας Fiat, της οποίας οι πωλήσεις κατέρρευσαν κατά 47% μέσα στον μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τη δημιουργία της Stellantis, τον Ιανουάριο του 2021, μέσω της συγχώνευσης του γαλλικού ομίλου PSA με τη Fiat Chrysler, η εταιρεία είχε ξεπεράσει τη Renault σε πωλήσεις κάθε μήνα.
Η υποχώρηση της Stellantis πίσω από τη Renault έχει ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου του προσωπικού ενδιαφέροντος του Tavares για την πορεία της Renault. Ο Πορτογάλος μάνατζερ είχε ξεκινήσει την καριέρα του από τη Renault και αποχώρησε το 2013 με εντάσεις, αφού είχε εκφράσει δημόσια τη φιλοδοξία του να διαδεχθεί τον τότε CEO, Carlos Ghosn.
Σε δημόσια διαβούλευση ο νέος ΚΟΚ - Τι αλλάζει
Ποιοι πρέπει να παραδώσουν το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις