Τετάρτη
02 Απριλίου 2025

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προτιμητέος επενδυτής για τον ΒΟΑΚ

Επιχειρήσεις

Ανοιξαν σήμερα οι οικονομικές προσφορές για τη σύμβαση παραχώρησης του κεντρικού τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπως είχε προαναγγείλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Προτιμητέος επενδυτής αναδεικνύεται ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα, ο οποίος κατεβαίνει αυτόνομα στο σχετικό διαγωνισμό, όπως επιβεβαίωσε η ίδια η εταιρεία. Τα υπόλοιπα σχήματα που είχαν καταθέσει προσφορές, ήταν η Ακτωρ Παραχωρήσεις σε σύμπραξη με τη Μυτιληναίος και το σχήμα AVAX με τις γαλλικές Egis και Meridiam.

Ειδικότερα, κατά τη σημερινή αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για το έργο “ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ.) ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ”, διαπιστώθηκε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά.

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι καταρχάς η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων οικονομικών προσφορών, την έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και την απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού.

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή. Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε (5) έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Η Πειραιώς συγχρηματοδοτεί την κατασκευή φοιτητικών εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης

Η Πειραιώς, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για στήριξη των μεγάλων έργων υποδομής που υλοποιούνται στη χώρα, συγχρηματοδοτεί, μαζί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), το έ...

Alpha Bank: Ηχηρή παρουσία στο δημόσιο διάλογο για τα ζητήματα της στέγασης και της αγοράς ακινήτων

Δύο υψηλόβαθμα στελέχη της Τράπεζας έδωσαν δυναμικό «παρών» στο Hellenic Public Property Conference 2025 που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα και διοργανώθηκε από την Πρωτοβουλία ΚΑΠΠΑ σε...

Γ. Στάσσης: Υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες σε ενέργεια και τεχνολογία μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ

Στις επιχειρηματικές ευκαιρίες μεταξύ Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών στους κλάδους της ενέργειας και της τεχνολογίας μέσα στο νέο, γρήγορα μεταβαλλόμενο, γεωπολιτικό και οικονομικό...

Φόρτωση άρθρων...