Στη χώρα μας, όπως και στις περισσότερες αγορές του πλανήτη, η βασική έκδοση της BMW Σειράς 5 είναι η 520i, με έναν 2λίτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα.

Αυτός αποδίδει 184 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που συνδράμει στην ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ., με την τελική να φτάνει τα 235 χλμ./ώρα.

Στην Τουρκία, όμως, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, ελέω… φορολογίας. Όποιο αυτοκίνητο ενσωματώνει μοτέρ από 1.600 έως 2.000 κ.εκ. φορολογείται με ειδικό φόρο κατανάλωσης (κάτι ανάλογο με τον δικό μας φόρο πολυτελείας), ο οποίος μπορεί να αγγίζει ακόμα και το 150% επί της αντικειμενικής αξίας.

Για να αποφευχθεί αυτό το «χαράτσι», η BMW κάνει… μια εξαίρεση στη γειτονική χώρα, προσφέροντας την 520i με μικρότερο μοτέρ, και συγκεκριμένα 4κύλινδρο των 1.597 κ.εκ.  ο οποίος αποδίδει 14 λιγότερους ίππους, ήτοι 170 PS.

Για την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα η τουρκική 520i χρειάζεται 8,9 δλ. και η τελική της περιορίζεται στα 225 χλμ./ώρα.

Και παρά τη μειωμένη χωρητικότητα του μοτέρ, η τιμή της BMW 5 Series είναι στα ύψη. Συγκεκριμένα, η 520i με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και την κίνηση στους πίσω τροχούς είναι διαθέσιμη από την έκδοση εξοπλισμού Luxury Line, με την τιμή να αγγίζει τα 96.000 ευρώ (1.498.100 τουρκικές λίρες).

Σημειώστε πως ο βασικός μισθός στην Τουρκία, είναι στα 300€ το μήνα.

H αρχική τιμή της 520i στην Ελλάδα ανέρχεται στα 62.100 ευρώ.