Τετάρτη
27 Νοεμβρίου 2024

Τέμπη: Οι προϋποθέσεις για την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου - Τα σημεία – κλειδιά για την επόμενη μέρα

Ελλάδα

Η τραγωδία στα Τέμπη βύθισε ολόκληρη την Ελλάδα στο πένθος, εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες βγήκαν στους δρόμους να διαμαρτυρηθούν και το δυστύχημα ανέδειξε τις παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Από το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου τα τρένα σήκωσαν χειρόφρενο καθώς οι εργαζόμενοι προχωρούσαν σε συνεχείς απεργιακές κινητοποιήσεις. Τρένα και προαστιακός παραμένουν ακινητοποιημένα εδώ και σχεδόν δύο εβδομάδες παρά το γεγονός ότι στη συνάντηση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο με τον Γιώργο Γεραπετρίτη, αποφασίστηκε να μπει τέλος στις κινητοποιήσεις τους.

Ωστόσο, έχει προγραμματιστεί και νέα συνάντηση ανάμεσά τους την επόμενη εβδομάδα, προκειμένου να βρεθεί κοινός τόπος ανάμεσα σε κυβέρνηση και εργαζόμενους, οι οποίοι ζητούν αυξημένες διασφαλίσεις για να επιστρέψουν στις δουλειές τους.

Πότε προγραμματίζεται να ξαναμπούν τα τρένα στις ράγες

Στόχος της κυβέρνησης είναι η επανεκκίνηση των τρένων να πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, ενδεχομένως και έως τέλος Μαρτίου, εάν έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίες προϋποθέσεις. «Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο αν δεν έχουμε τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας» είπε χαρακτηριστικά και ο υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης, μετά τη συνάντησή του με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους εργαζόμενους.

Τα σημεία – κλειδιά για την επόμενη μέρα

Οι δικλείδες ασφαλείας για τη λειτουργία των τρένων είναι ίσως η βασικότερη προϋπόθεση για την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου. Το σχέδιο της κυβέρνησης για τη βελτίωση των συνθηκών περιλαμβάνει τόσο βελτίωση της τεχνολογίας όσο και σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.

Η απειρία του σταθμάρχη αλλά και το γεγονός ότι το μοιραίο βράδυ που συγκρούστηκαν τα τρένα στα Τέμπη ήταν μόνος του, ανέδειξαν τα σοβαρά προβλήματα και στην υποστελέχωση του Οργανισμού. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ΟΣΕ αριθμεί σήμερα 730 εργαζόμενους, όταν το οργανόγραμμα του 2011 προέβλεπε 2.800.

Έτσι, στόχος είναι να υπάρχουν υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια σε όλους τους σταθμούς, με πιθανή μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση δρομολογίων, μείωση συρμών ή σταθμών που θα σταματά το τρένο), καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί ικανός αριθμός σταθμαρχών παντού.

Ένα ακόμα ζητούμενο αποτελεί η επαρκής συντήρηση των υποδομών του Σιδηροδρόμου. Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, όπως αναφέρεται στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, μέχρι σήμερα βαριά συντήρηση δεν έχει γίνει ποτέ, παρά μόνο εμβαλωματικές εργολαβίες και επιδιόρθωση βλαβών. Εδώ και τρία χρόνια, ο ΟΣΕ έβαλε μπρος τον σχεδιασμό και την αναζήτηση κονδυλίων για την προώθηση της συντήρηση μέσω ΣΔΙΤ, το ύψος του οποίου προσδιορίζεται για όλο το δίκτυο σε 1,2 δισ. ευρώ. Παρά την επιτακτική ανάγκη, οι πόροι που προβλέφθηκαν για τον σιδηρόδρομο στο εθνικό σχέδιο του Ταμείου Ανάκαμψης ήταν μόλις 130 εκατ. ευρώ, αφήνοντας ένα τεράστιο χρηματοδοτικό κενό.

Σε λειτουργικό επίπεδο, οι γραμμές στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος έχουν καθαριστεί ενώ μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί στο σημείο ορισμένες εργασίες στην ηλεκτροδότηση.

 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη
Φόρτωση άρθρων...