«Είναι δύσκολη η θέση μου γιατί ως εποπτεύων τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι αυστηρή για να διασφαλίσει το έργο μιας ανεξάρτητης επιτροπής», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Ο αναπληρωτής υπουργός συνηγόρησε στην άποψη δημοσιογράφου ότι «υπάρχει αίσθηση αναξιοπιστίας» μετά από τις διαψεύσεις από τα πανεπιστήμια Γάνδης και Πίζας για όσο αναφέρονται στο πόρισμα του οργανισμού για την τραγωδία στα Τέμπη σχετικά με την πυρόσφαιρα.
Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε «ο διάλογος να γίνει επί όσων έχουν αναγραφεί στο πόρισμα» προσθέτοντας πως «είχα πει και το πιστεύω ότι το πόρισμα δεν είναι παίρνω ό,τι με βολεύει. Το κυριότερο κομμάτι του πορίσματος είναι οι λόγοι για τους οποίους συγκρούστηκαν τα τρένα και εμένα ο ρόλος μου είναι να μηδενίσω τους λόγους για να μην ξανασυμβεί αυτό».
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης διάβασε το απόσπασμα από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα περί πυρόσφαιρας στο οποίο αναφέρεται πως «επειδή δεν υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις για να καταλήξουμε με επιστημονικό τρόπο, δεσμεύεται ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ να συμβληθεί με ινστιτούτο εγνωσμένου κύρους που να πιστώσει την αξιοπιστία της επιστημονικής μεθόδου που έχει εισφέρει κάθε πραγματογνώμονας, παρόλα αυτά αποφασίσαμε να μην μεταθέσουμε την ημερομηνία έκδοσης του πορίσματος».
Με αφορμή, τις σημερινές δηλώσεις του Χρήστου Παπαδημητρίου από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ ότι απειλείται, απάντησε «φυσικά» στο ερώτημα αν θα πρέπει να κάνει αν αυτό ισχύει.
«Αυτοί που κάνουν τρία σοβαρά σφάλματα θα απολύονται»
Αναφορικά με το σχέδιο για την ανάταξη του ΟΣΕ, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης είπε ότι περιλαμβάνει «δύο πυλώνες: το προσωπικό πρώτης γραμμής και τα συστήματα τεχνολογίας και ασφαλείας. Και τα δύο είναι σημαντικά Ούτε ο άνθρωπος μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τεχνολογία, ούτε το αντίθετο».
Όπως είπε το υπουργείο Μεταφορών θα συμβληθεί με το ΓΕΑ για την αξιολόγηση που θα γίνεται με στρατιωτικό τρόπο γιατί «πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ποιος κάνει καλά τη δουλειά του και ποιος είναι χαβαλές».
«Οι καλοί πρέπει να επιβραβεύονται και οι κακοί να απολύονται. Αυτοί που θα κάνουν τρία σοβαρά σφάλματα θα απολύονται. Στο πρώτο λάθος θα απομακρύνεται από τη θέση του για να επανεκπαιδευτεί, στο δεύτερο θα γίνεται πιο σοβαρή επανεκπαίδευση και στο τρίτο θα απολύεται», εξήγησε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
«Υπάρχει στον σιδηρόδρομο ένα Γενικός Κανονισμός Κίνησης αλλά δεν αρκεί μόνο το δόγμα της αυστηρής εφαρμογής. Την ώρα που συμβαίνει ένα μικρό λάθος και έχουμε αλληλουχία λαθών, αυτό δεν εντοπίζεται όταν πρέπει και εκεί θα παρεμβαίνει η τεχνολογία για να εντοπίζεται την ίδια στιγμή», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός.
Ερωτηθείς σχετικά, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών είπε ότι «από τους 1300 εργαζομένους στον ΟΣΕ, οι 800 είναι με σύμβαση παροχής υπηρεσιών άρα εκτός ΑΣΕΠ. Στη νέα ΑΕ θέλουμε νέα εταιρική δομή και θέλουμε να πάρουμε σοβαρό κόσμο από την αγορά και με σύμβαση ιδιωτικού έργου θα γίνονται οι προσλήψεις».
«Η στρατηγική είναι πρώτα να φτιάξουμε δίκτυο σε πανευρωπαϊκά επίπεδα με έργα που θα ολοκληρωθούν εντός 15μηνου. Ο στόχος μας είναι όποιος λειτουργεί πάνω στο ελληνικό δίκτυο να φέρει καινούργια τρένα, τα οποία όμως η Ηellenic Τrain λέει ότι θα τα φέρω όταν είναι έτοιμο το δίκτυο», πρόσθεσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης και συμπλήρωσε: «Σε τρεις μήνες θα είναι έτοιμο σύστημα που θα βλέπει σε ακρίβεια 5 εκατοστών το πού είναι τα τρένα και θα το βλέπουν όλοι με το ενιαίο κέντρο να έχει alerts για να διορθώνεται επί τόπου όποιο λάθος».
Αυτιάς σε Κομισιόν: Να αρθούν τα εμπόδια χρηματοδότησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Ν.Δ.: Η Αλεξάνδρα Σδούκου αναλαμβάνει εκπρόσωπος Τύπου
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις