Οι πρόγονοι των Βίκινγκς ταξίδευαν στην ανοιχτή θάλασσα με μεγάλα κανό, σύμφωνα με έρευνα. Νέα ευρήματα δείχνουν ότι οι Βίκινγκς που έδρασαν από τον 8ο ως τον 11ο μ.Χ αιώνα δεν απέκτησαν γρήγορα τις εξαιρετικές ναυτικές τους ικανότητες.
Στη Δανία και τη Νορβηγία δημιουργήθηκαν οι πρώτες οργανωμένες κοινότητες κατοίκων στη Σκανδιναβία. Οι πολιτισμοί των ανθρώπων εκείνης της εποχής στη βόρεια Δανία και τη νοτιοδυτική Νορβηγία ήταν παρόμοιοι, με παρόμοια τεχνουργήματα, συστήματα ταφής και αρχιτεκτονική.
Φυσικά υπήρχε επικοινωνία ανάμεσα σε αυτές τις κοινότητες αλλά με την κρατούσα θεωρία να αναφέρει ότι οι οικονομικές και πολιτιστικές επαφές και ανταλλαγές των δύο περιοχών γίνονταν μέσω πλοίων που ταξίδευαν σε μια συγκεκριμένη μεγάλη διαδρομή 700 χιλιομέτρων ακολουθώντας τις ακτές της Σκανδιναβίας σε όλη τη Δανία μέχρι την ακτή της Σουηδίας και πίσω στη νοτιοδυτική Νορβηγία.
Ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι οι Σκανδιναβοί της Εποχής του Χαλκού μπορεί να είχαν βρει τρόπο να διασχίζουν την ανοιχτή θάλασσα πηγαίνοντας απευθείας από τη Δανία στη Νορβηγία σε ένα ταξίδι 100 και όχι 700 χιλιόμετρα. Το ταξίδι αυτό γινόταν σύμφωνα με τους ερευνητές με βάρκες που έμοιαζαν με μεγάλα κανό.
Αυτές οι δύο περιοχές είναι γνωστό ότι συνδέονταν στενά σε όλη την Εποχή του Χαλκού μεταξύ 2350 π.Χ. και 1500 π.Χ.
Οι ερευνητές σχεδίασαν μια προσομοίωση σε υπολογιστή στην οποία ελήφθησαν υπόψη παράγοντες όπως τα θαλάσσια ρεύματα και οι άνεμοι μαζί με δεδομένα για το πώς ένα σκάφος κινείται μέσα στο νερό.
Προσομοίωσαν ταξίδια μεταξύ της χερσονήσου της Γιουτλάνδης στη Δανία και της Νορβηγίας χρησιμοποιώντας μια ανακατασκευή του σκάφους «Hjortspring», ενός μεγάλου κανό με κουπί που έχει διαπιστωθεί ότι χρησιμοποιούνταν από τους τοπικούς πληθυσμούς γύρω στο 350 π.Χ.
Διαπίστωσαν πώς τους καλοκαιρινούς μήνες άνθρωποι με σχετικά καλές γνώσεις των καιρικών συνθηκών και ικανότητες πλοήγησης θα μπορούσαν με ένα τέτοιου είδους κανό να πραγματοποιήσουν το απευθείας ταξίδι από τη Δανία στη Νορβηγία και όχι μόνο σε ήπιες συνθήκες κατά βάση το καλοκαίρι όπως εικάζεται ότι πραγματοποιούνταν οι μετακινήσεις από τη Δανία στη Νορβηγία. Το κανό αυτό θα έπρεπε πάντως σύμφωνα με τους ερευνητές να μπορεί να αντιμετωπίσει κύματα ύψους ενός μέτρου και ανέμους τεσσάρων μποφόρ για να κινηθεί στην ανοικτή θάλασσα κάτι που θεωρούν πλέον πολύ πιθανό να είχε συμβεί.
Ακόμα, οι ερευνητές αναφέρουν επίσης ότι το μοντέλο προσομοίωσης που αναπτύχθηκε για τη μελέτη θα μπορούσε επίσης να προσαρμοστεί για να μελετήσει άλλους ναυτικούς πολιτισμούς, λαμβάνοντας επαρκείς πληροφορίες σχετικά με το σχήμα και τις προδιαγραφές των σκαφών τους.
«Αυτό το εργαλείο προσφέρει έναν νέο τρόπο αξιολόγησης των ικανοτήτων ναυσιπλοΐας και ναυσιπλοΐας στην προϊστορία ενώ επιτρέπει επίσης την άμεση σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων σκαφών και διαμόρφωσης σκαφών, δεξιοτήτων πλοήγησης και πρόωσης», αναφέρουν οι ερευνητές.
Ανακαλύφθηκε σφήκα της εποχής των δεινοσαύρων
Μαμά αετός προστατεύει τα τρία μωράκια της (Video)
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις